'#chitikatest=keyword'

joi, 31 martie 2011

CONTROL DIGITAL DE VOLUM


         Nu de multe ori am fost intrebat de o schema de control al volumului digital....dar nu oricum....era ceva de genul, citez..."nu vreau frate cu microcontrolere....vreau cu ceva CD-uri sau SN-uri...nu stiu...ceva....ieftin frate....exact asa sa fie..ieftin". Drept urmare in continuare am hotarat sa prezint o schema cu componente ieftine.
Scopul unui astfel de montaj este inlocuirea potentiometrelor de volum cu doua butoane de creste(S3) si descrestere(S2) a volumului amplificatoarealor sau oricarui aparat din domeniul audio avand 15 trepte de volum dupa care volumul nu va mai creste.....va ajunge la maxim. Rolul lui S1 este de resetare a numaratorului aducandu-l la valoarea 0000 pentru ambele canale (se observa ca intreaga schema este pentru varianta stereo fiind folosite pentru fiecare canal cate un CD4066) deci practic se readuce volumul la zero fara a mai fi nevoie sa il butonam pe S2 de 15 ori. Montajul nu este tocmai simplu mai ales daca avem un spatiu redus dar se merita sa il realizati. Mai jos am atasat si schema si de ce nu cablajul.....asa cum m-am priceput si eu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu